Monday, May 31, 2021

The Famous Grouse. Blended Scotch Whisky (700 ml)

 






Από Ουίσκι, Σκωτσέζικα και Αμερικάνικα. Έχω πιει ως σήμερα (Δευτέρα, 31 Μαΐου 2021) με σειρά κατανάλωσης από την παλαιότερη στην νεώτερη, τα εξής:


1.   Dimple

2.   Jack Daniels Old No. 7 (αξιολόγησή μου αυτού του ποτού υπάρχει στο skroutz.gr)

3.   Teacher's, Highland Cream (αξιολόγησή μου αυτού του ποτού υπάρχει στο skroutz.gr)

4.   Jack Daniels Gentleman Jack (αξιολόγησή μου αυτού του ποτού υπάρχει στο skroutz.gr)

5.   The Famous Grouse

 

Και τα 5 αυτά ουίσκι θεωρούνται ποιοτικά, καλά.

 

Το Famous Grouse είναι το πιο ευπώλητο, δημοφιλές ουίσκι σε όλη τη Σκωτία. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο, έπρεπε να το δοκιμάσω.

 

Το μπουκάλι είναι πολύ ψηλό και λεπτό. Σε σύγκριση με άλλες μάρκες. Αλλά, περιποιημένο. Με μία, μικρή ιδιομορφία του γυαλιού, στο πάνω μέρος.

 

Έχει δύο χάρτινες ετικέτες. Μία μπροστά και μία πίσω. Αυτό, γενικά, να ξέρετε ότι κοστίζει, για να γίνει. Επιπροσθέτως, έχει ανάγλυφα γράμματα μπρος και πίσω η μπουκάλα.

 

Η εταιρεία, Matthew Gloag and Son, έχει έντονη, κοινωνική ευθύνη. Πέρα από τα σήματα απαγόρευσης της κατανάλωσης, από έγκυες γυναίκες. Και από οδηγούς αυτοκινήτων. Που αναγράφονται στην πίσω ετικέτα.

 

Με κάθε μπουκάλι Famous Grouse που αγοράζετε. Βοηθάτε την φτωχολογιά του Ηνωμένου Βασιλείου.

 

Το Famous Grouse είναι το πιο ευκολόπιοτο, ελαφρύ, απαλό ουισκάκι που έχω πιει ως τώρα. Μπορεί εύκολα να καταναλωθεί από γυναίκες. Ακόμα και σκέτο.

 

Σημειώνω εδώ. Ότι το Famous Grouse άρεσε πάρα πολύ στην μητέρα μου. Η οποία, δοκιμάζει, λίγο απ’ όλα τα ηδύποτα που αγοράζω και φέρνω στο σπίτι. Μου είπε ότι το Famous Grouse είναι το πιο γλυκόπιοτο και ωραιότερο ουίσκι που έχει πιει ως τώρα.

 

Εγώ, όμως, το Famous Grouse το τοποθετώ χαμηλότερα από τα: Jack Daniels Old No. 7, Jack Daniels Gentleman Jack, Teachers.

 

Αυτό που δεν μου άρεσε στο Famous Grouse είναι ότι είναι υπερβολικά μαλακό ουίσκι. Η αλήθεια είναι ότι προτιμώ πιο δυνατά, σκληρά ουίσκι. Με εντονότερη οσμή από το Famous Grouse. Δεν μπορώ τις υπερβολικά γλυκές γεύσεις, γενικότερα.

 

Το Famous Grouse φτιάχνεται και ωριμάζει σε χειροποίητα, δρύινα βαρέλια. Συνδυάζει τα καλύτερα, πιο εκλεκτά, Σκωτσέζικα ουίσκι. Όπως τα: Highland Park και Macallan.

 

Το Famous Grouse, προσφέρει, από το 1800 παρακαλώ, μία πλούσια, στρογγυλεμένη, γλυκύτητα.

 

Αυτό που μού άρεσε στο Famous Grouse είναι η ελαφριά πικράδα. Η οποία, δεν προέρχεται, από τα σιτηρά (grain). Αλλά, από το γεγονός ότι τα βαρέλια βελανιδιάς. Χρησιμοποιούνται ξανά και ξανά, κατά την διαδικασία παραγωγής του συγκεκριμένου ουίσκι.

 

Δεν είχα ξαναπιεί ουίσκι που να πικρίζει. Αλλά, σαν λάτρης του καφέ, που είμαι (πίνω κυρίως Espresso και Cappuccino). Ομολογώ ότι μου γούσταρε!

 

Γενικά, το καλύτερο ουίσκι που έχω πιει ως σήμερα (Δευτέρα, 31 Μαΐου 2021). Είναι το Αμερικάνικο, Gentleman Jack της Jack Daniel’s.

 

Το πουλί που απεικονίζεται στην ετικέτα του Famous Grouse. Αν ταξιδέψετε στην μαγευτική, υπέροχη, Σκωτία. Θα το δείτε πολύ συχνά να τριγυρνάει στην εξοχή.

 

Μάλιστα, είναι τόσο μεγάλος ο πληθυσμός αυτών των πτηνών. Που οι Σκωτσέζοι τα κυνηγούν και τα σκοτώνουν.

 

Η φιάλη η φθηνή, των 700 ml, την οποία βρήκα σε σούπερ μάρκετ, έχει βαλβίδα ασφαλείας. Κάτι που μου αρέσει, και το προτιμώ πάντα στα πιοτά. Είναι μία σωστή και έντιμη πρακτική από την αγορά των οινοπνευματωδών ποτών.

 

Οι βαλβίδες ασφαλείας εξυπηρετούν 2 σκοπούς:

 

1)   Να γίνεται δυσκολότερη η νόθευση του πιόματος, μετατροπή του σε “μπόμπα”

2)   Να πέφτει το υγρό πιο σιγά – σιγά και με περισσότερο έλεγχο, στο ποτήρι.

 

Το Famous Grouse δεν έχει καθόλου καπνό. Όπως, αντιθέτως, έχει το Teachers. Το οποίο προτιμώ από το Famous Grouse.

Το Famous Grouse είναι ένα άριστο ουίσκι για μίξεις. Εγώ, το δοκίμασα, σκέτο, αραιωμένο με νερό, με Pepsi και με αγνό, Ελληνικό χυμό λεμόνι.

 

Με τον χυμό λεμονιού, πέτυχα τη καλύτερη νοστιμιά. Αλλά και με cola, η γεύση είναι σημαντική.

 

Το Famous Grouse είναι: κιτρικό, δρύινο, καραμελωμένο, στην μύτη.

 

Στην πόση είναι απλό, πικάντικο, γλυκό, λίγο πικρό, με βύνη και γεύση από ξύλο δρυός. Το τελείωμα είναι μέτριας διάρκειας και έντασης.

 

Το καπάκι του Famous Grouse είναι βιδωτό. Και όχι με φελλό. Κάτι που πάντοτε το προτιμώ στα πιοτά. Αφού έχω πικρή πείρα με φελλούς που έπεσαν μέσα στην μπουκάλα. Και δεν είμαι ο μόνος που παραπονιέται εναντίον των φελλών στις φιάλες.

 

Ελπίζω, στο κοντινό μέλλον, να αντικατασταθούν όλοι οι φελλοί στα οινοπνευματώδη ηδύποτα, από βιδωτά καπάκια.

 

Η τιμή του Famous Grouse είναι σχετικά χαμηλή, λογική. Αλλά, σίγουρα πληρώνεις και την φίρμα, The Famous Grouse.

 

Το Famous Grouse, βγάζει, μηδενική, ουσιαστικά, οινοπνευματίλα. Άρα η ποιότητά του είναι υψηλή.

 

Συμπερασματικά, σίγουρα αξίζει, να προσθέσετε στην κάβα σας το Famous Grouse. Είναι πολύ ευκολόπιοτο, με αξιόλογη γεύση. Σαφώς και δεν μετάνιωσα για την αγορά του δικού μου μπουκαλιού.

 

Τέλος, μπορείτε να το βρείτε εύκολα σε όλα τα γνωστά σούπερ μάρκετ. Άρα δεν χρειάζεται να ψάξετε για κάβα. Απολαύστε υπεύθυνα!

 

 

Θετικά

 

·         Πολύ ευκολόπιοτο, γλυκό, ουίσκι

·         Βγάζει, μηδενική, οινοπνευματίλα

·         Όμορφη, προσεγμένη, φιάλη

·         Είναι η μάρκα που προτιμούν οι Σκωτσέζοι

·         Βιδωτό καπάκι

·         Λογική τιμή

·         Είναι άριστο ουίσκι για μίξεις

·         Έχει βαλβίδα ασφαλείας

·         Είναι πολύ παλαιό και δοκιμασμένο

·         Η εταιρεία έχει κοινωνική ευθύνη και φιλανθρωπικό έργο

 

 

Αρνητικά

 

·         Είναι υπερβολικά απαλό, για τους λάτρεις του πιο «σκληρού» ουίσκι

No comments:

Post a Comment